MAN podržao gas: Premijera MAN-ovog TGM CNG kamiona

MAN podržao gas: Premijera MAN-ovog TGM CNG kamiona

MAN podržao gas: Premijera MAN-ovog TGM CNG kamiona

Kao gorivo koje je manje štetno u odnosu na konvencionalna goriva, sa smanjenom emisijom CO2, prirodni gas postaje sve značajniji energent. Procenjuje se da će do 2020. godine na drumovima širom sveta biti oko 65 miliona vozila koja pokreće gas. Paralelno se razvija i infrastruktura, pa u Evropi trenutno postoji oko 3000 stanica za punjenje metanom (CNG) i još 22.000 stanica širom sveta.

MAN TGM CNGStoga je nemački MAN odlučio da proširi svoju ponudu vozila koja pokreće CNG, dodavajući kamione u svoju već uspostavljenu ponudu gradskih autobusa za 2016. godinu. Na IAA 2014. (Medjunarodni Sajam Automobila u Frankfurtu –  prim.prev.), MAN je predpremijerno predstavio svoju CNG tehnologiju za kamione sa TGM šasijom. 18-to tonski kamion pokreće šestocilindrični CNG agregat koji isporučuje 280 KS iz motora zapremine 6.9 litara, koji je opremljen sa 12-to brzinskim MAN-ovim TipMatic menjačem. Euro 6 turbo motor ima maksimalni obrtni momenat od 1150 Nm, što obezbedjuje jednaku vučnu silu kao i dizel agregat u istoj klasi.

U rezervoar predstavljen na IAA staje 140 kg prirodnog gasa, koji je raspodeljen u 8 kompaktnih aluminijumskih tankova presvučenih karbonskim omotačem. Moguće je dobiti i čelične rezervoare iste zapremine. Ovaj kapacitet rezervoara omogućava 18-to tonskim kamionima autonomiju od 400 kilometara u gradskim uslovima vožnje, a 700 kilometara na otvorenom. Stoga su kamioni na CNG interesantni ne samo opštinskim službama koji imaju flote autobusa na CNG i sopstvene stanice za punjenje. Ekonomska prednost vozila koja koriste CNG je ta da su troškovi za gorivo od 20 do 35% niži nego oni kod vozila koja koriste dizel, zavisno od primene vozila. Takodje, TGM sa pogonom na CNG je do 3 dB tiši od kamiona koje pokreću dizel agregati, što znači da se nivo buke bukvalno prepolovio!

Stoga su CNG vozila posebno podesna za primenu u gradskim naseljima, za jutarnje ili noćne aktivnosti, gde postoje izvesna ograničenja zbog nivoa buke. Kamioni na CNG se mogu koristiti za dostavu hrane ili kao hladnjače, za kurirske službe ili kao maloprodajna dostavna vozila. Upotreba komunalnih vozila za prikupljanje otpada je tipična za industriju. Kao proizvodjač CNG vozila, MAN na osnovu 40-to godišnjeg iskustva i sa prodajom od preko 8000 autobusa na prirodni gas – što šasija što agregata – ide u korak sa vremenom i novim energetskim uticajima. Inovativni gradski autobus Lion City GL CNG je proglašen za “Autobus godine 2015.”.

izvor:  http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2014/09/tgm.html