MAN-ov autobus Lion City GL CNG proglašen za „Autobus godine 2015.“
Čisto, moćno i ekonomično: ovo su karakteristike novog MAN-ovog autobusa Lion City GL CNG koji je uzdrmao novinare iz cele Evrope, koji su glasali na dodeli ovogodišnje nagrade “Bus Euro Test”.
Autobus dužine 18,75 metara, koga pokreće prirodni gas, “projurio je pored konkurencije punim gasom” sa namerom da potvrdi svoj primat i osvojeno prvo mesto na dodeli nagrade “Autobus godine 2015.” Nagrada je dodeljena u septembru 2014. na IAA Sajmu komercijalnih vozila koji se održao u Hanoveru u Nemačkoj.
CNG motori – alternativa koja se isplati!
Novi motor Euro 6 standarda koji je napravljen za MAN-ov Lion City GL CNG autobus nudi vrlo ekološko rešenje za javni prevoz sa ekstremno niskim nivoom emisija. Kada je natankan biogasom ili e-gasom, autobus bukvalno ne proizvodi ugljen dioksid;njegov nivo emisija je uporediv sa emisijom električnih vozila. Čak i bez pogona na gas, emisije CO2 su redukovane za otprilike 17% u poredjenju sa dizel agregatima.
Pored toga što je obnovljiv izvor energije, prirodni gas je naročito ekonomičan: zahvaljujući značajnom smanjenu troškova za gorivo, u toku radnog veka od 10 godina MAN-ov Lion City GL CNG uštedi otprilike 15% za troškove održavanja u poredjenju sa istim modelom koga pokreće dizel agregat.
Sveobuhvatno CNG rešenje od lidera na tržištu
MAN-ova liderska pozicija na tržištu u ovom sektoru potkovana je sa decenijama iskustva kada su autobusi na prirodni gas u pitanju. Radeći u partnerstvu sa Erdgas Mobil GmBH, MAN je uložio znatne napore u povećanje broja operativnih autobusa koje pokreće gas, kao i u obezbedjivanje kontinuiranog razvoja energetske infrastrukture za celokupnu autogas industriju.
MAN ne samo da nudi pouzdana tehnološka rešenja, već je i vrlo efikasan i vešt u pogledu servisiranja i popravljanja gasnih sistema visokog pritiska. Po zahtevu klijenta organizuju se treninzi, kursevi i obuke, kako bi se osiguralo da je MAN-ova stručnost prenesena servisnom timu klijenta, ili nekom drugom servisnom personalu, na najadekvatniji i najkompetentniji način, kao i da obezbedi isporuku originalnih rezervnih delova širom sveta. Sve ovo potvrdjuje da MAN-ove aktivnosti teku bez ikakvih poteškoća.
Unutrašnji dizajn prilagodjen putnicima i komforu
Poseban koncept MAN-ovog Lion-a, koji je dizajniran za gradske prilike sa posebno visokim protokom putnika, je naročito doprineo osvajanju nagrade “Autobus godine 2015.”. Sa dužinom od 18,75 metara, sa kapacitetom od 142 putnika i 5-oro duplih vrata (čineći Lion jedini autobus sa 5-oro vrata na tržištu) nije bilo teško osvojiti vrednu nagradu. Ovakva inovativna rešenja doprinose optimalnom protoku putnika i smanjuju potrebno vreme za razmenu putnika na stanicama. Vozilo je takodje opremljeno sa tri rasklopiva sedišta koje vozač kontroliše, pa u situacijama povećanog protoka putnika, moguće je napraviti više mesta za stajanje. Aparati za validaciju karata, sa mogućnošću individualnog programiranja, mogu skenirati karte uplaćene putem pametnih telefona, a u samom autobusu putnicima je dostupan besplatan WiFi internet preko interne pristupne tačke.
Enterijer i osvetljenje u autobusu je izradjeno od vrhunskih materijala i inovativnih rešenja: prozirni podovi, zatamljena krovna stakla i LED trake (koje koriste energetski efikasne diode) uklopljeni su kako bi enterijer bio energetski efikasan, uniforman i prijatan. LED osvetljenje omogućava smanjenu potrošnju energije, što znači da je potreban manji kapacitet generatora. Pored unutrašnjeg osvetljenja, i farovi (dnevna prednja svetla i zadnja svetla) su napravljeni od LED dioda, što je takodje u duhu ovog vozila i njegove energetske efikasnosti.
izvor: http://www.volkswagenag.com/content/vwcorp/info_center/en/news/2014/08/city.html