Posle samo nekoliko minuta vožnje, vozačće primetiti da se gube sve predrasude vezane za tromu i bezdušnu vožnju kada je pogon na gas u pitanju. Na posletku, na najbližem slobodnom parking mestu, vozač zastaje da proveri da li auto uopšte nosi dva CNG rezervoara! Dakle, test vožnja nas dovodi do zaključka – SEAT Leon TGI je prava zver!
Uistinu, dva rezervoara kapaciteta od po 15 kg su instalirani, i ono što ovaj novi Volkswagenov 1.4 litarski agregat postiže je vrlo iznenadjujuće, čak i za vrlo iskusne vozače: ubrzanje ovog sportskog Španca od 0 do 100 iznosi 10.7 sekundi sa krajnjom brzinom od 194 km/h. Agilnost je ovom automobilu preko potebna, i on je potvrdjuje činjenicom da obrtni momenat iznosi 200 Nm pri 1500 RPM, što ni mnogo jačim dizelima ne polazi lako od ruke.
Niska potrošnja
Svako ko se bavi upotrebom energije bi trebalo da bude svestan da potrošnju od 3.5 kg CNG-a, kako stoji u specifikaciji proizvodjača, nije lako ostvariti. Uprkos tome, stoji činjenica da je zadovoljstvo koje donosi vožnja Leona TGI neizmerljivo a pri tom i vrlo ekonomično. I u gradskim uslovima i daleko van gradske vreve, prosečna potrošnja ovog dinamičnog TGI agregata iznosi 4 kg CNG-a, dok na dužim putovanjima, gde se na autoputu vozi punom brzinom, potrošnja iznosi 5.5 kg. Ako se na sve to razmotri niska cena metana, oko 1 euro po kilogramu, vožnja nije samo udobna, već i vrlo ekonomična.
Tokom test vožnje, jedna stvar nam je zapala za oko. Bez obzira da li se sipa metan ili 30% kaloričniji komprimovani prirodni gas, ne postoji primetna razlika ni u dometu ni u performansama. Ovaj fenomen se da lako objasniti: obe vrste gasa moraju biti u skladu sa jasno definisanim zahtevima u okviru njihovih sastojaka. Upravo iz tog razloga, obe varijacije prirodnog gasa se po sastavu mnogo ne razlikuju – otuda je ta razlika neprimetna u svakodnevnoj vožnji. Šta više, to je razlog zašto bi vozači, kada god je to moguće, trebali da sipaju (troše) metan koji je 0.2 evra jeftiniji nego njegov bogatiji “rodjak”.
Razumni dodaci
Nije samo ekonomičnost ta koja Seat Leon TGI čini dobrim u svim disciplinama. Auto je vrlo kvalitetan sa dosta korisnih dodataka i gedzeta.”ACC Front Assist” adaptibilni sistem prilagodjavanja brzine je posebno koristan.Prilikom aktiviranja kontrole vožnje, kamere namontirane na prednjoj strani vozila mere razdaljinu do vozila ispred i elektronski sistem samostalno redukuje brzinu, bez reakcije vozača, kako se ne bi previše približili vozilu ispred, ili ako se desi da vozač jednostavno izgubi fokus. Ovo je naročito korisno pri dalekim putovanjima kada se vozi autoputem. Ovaj sistem je vrlo praktičan, moglo bi se reći i neophodan, obzirom da vozilo samo povećava brzinu, od trenutka kada se prepreke otklone.
U poredjenju sa drugim verzijama Seata, CNG verzija je vrlo pristupačna, obzirom da osnovni model košta 22.710 Eura, dok Seat Leon 1.6 TDI, iste snage, košta 23.830 Eura – dakle preko 1.000 Eura više nego CNG verzija. Pored toga, plaćate 2 evra više na 100 predjenih kilometara obzirom da je dizel skuplje gorivo nego CNG. U poredjenju sa benzinskim agregatom (TSI), TGI je skuplji za 2870 Eura, ali prema proračunima, taj novac ćete povratiti nakon predjenih 60.000 km. Praktično, to se može dogoditi i ranije, obzirom da vrednosti portošnje u okviru NEFZ (New European Driving Cycle – Novi Evropski Ciklus Vožnje, prim.prev.) koji obezbedjuje Seat, služe tome da bi se obezbedili pouzdani podaci. Realna potrošnja je smeštena dosta iznad prikazanih vrednosti, i otuda se javlja ušteda. Svako ko je voljan da predje više od 40.000 km vozeći ovaj auto će ozbiljno razmotriti prelazak na prirodni gas. Medjutim, treba razmotriti još jedno pitanje. Stanica za punjenje prirodnim gasom mora biti u našem dometu, inače, ako se uzme u obzir činjenica da u celoj Nemačkoj postoji samo 900 ovakvih stanica, ušteda će se istopiti zbog potrebe da se dovezemo do gasne stanice.
Prijemčiv način da sebi obezbedite zadovoljstvo vožnje
Uopšteno govoreći, Seat Leon TGI iznenadjuje i to ne samo zbog toga što ga pokreće gas, koji je instaliran u agregat koji koriste i druga vozila VAG Grupe, već i zbog samog brenda. Svako ko do sada nije razmatrao Seat kao opciju, kada je kupovina novog automobila u pitanju, treba još jednom da razmisli. Ovaj Španac, sa Nemačkim, VolksWagen-ovim genima, je bolja verzija VW Golfa, računajući i sam dizajn. Volkswagen često kritikuju zbog težnje da kupi Alfa Romeo, i ovo ojačavanje Španske linije umesto toga, je definitivno dobar potez.
Izvor:časopis ”Time for Gas” br. 66/2014
Wolfgang Kröger