Škoda nastavlja svoju CNG ofanzivu – nova Škoda Octavia G-Tec

Škoda nastavlja svoju CNG ofanzivu – nova Škoda Octavia G-Tec

Sve veći broj proizvođača automobila okreće se proizvodnji agregata, koje će pokretati alternativno gorivo, bez obzira da li se radi o LPG-u ili CNG. Novi standardi koji se tiču smanjenja emisije štetnih gasova i čestica, borba protiv stvaranja efekta staklene bašte, kao i opšta energetska situacija u svetu koja zahteva smanjenje energetske zavisnosti potpomažu ove odluke. Tako je i član porodice VW, proizvodjač automobila iz Mlade Boleslave – Škoda, rešio da se uhvati u koštac sa izazovima novih razvojnih tendencija.

Predstavljanje nove Škode – Octavia G-TEC i nove Octavia Combi G-TEC očekuje se u Junu ove godine, i to će biti prva Škoda sa emisijom od 97gCO2/km i pogonom na prirodni gas. Pokretaće je bivalentni turbo agregat 1.4 TSI sa snagom od 81kW. Obezbeđena autonomija iznosi 1330 kilometara u kombinaciji gas/benzin. G-TEC tehnologija prvi je put predstavljena 2012. godine  kod modela Citigo G-TEC, čija emisija je iznosila 79g CO2 po kilometru, čime se ističe prednost i ekonomičnost alternativnih goriva.

Šireći svoju ponudu modela koji su prijateljski nastrojeni prema životnoj sredini, Škoda ističe značaj vozila koja pokreće komprimovani prirodni gas. Predstavljanjem novih modela u junu, širi paletu svojih modela koji obećavaju uspeh, obzirom da je od 2012. godine mali Citigo prisutan na drumovima Evrope.

Novu Oktaviju po prvi put pokreće agregat koji troši CNG. Bivalentan TSI motor zapremine 1.4 litara i snage od 81 kW (110 ks) dizajniran je tako da može da radi i na metan i na benzin.

“Sa novom Oktaviom G-TEC i Oktaviom Combi G-Tec, ponuda naših modela postaje sve više ekološka, i prijateljski nastrojena prema okruženju“ kaže Dr. Frenk Welsch Član odbora za tehnološki razvoj Škode. „CNG je praktičan put unapred prema tome da vožnja postane i ekološko pitanje, pored toga što je tu uticajan i ekonomski momenat. Upotrebom CNG-a, možemo izaći u susret zahtevima naših klijenata za upotrebom ekoloških, ekonomičnih i priuštivih vozila“ ističe Dr. Welsch.

octavia gtec metan

Predstavljanje nove Škode na tržištu, odigraće se u nekoliko faza, počevši od Juna 2014. predstavljanjem u Belgiji, Danskoj, Nemačkoj, Finskoj, Francuskoj, Italiji, Luxemburgu, Holandiji, Norveškoj, Austriji, Švedskoj, Švajcarskoj, Slovačkoj, Sloveniji i u Češkoj Republici.

Bivalentan turbo agregat 1.4 TSI /81 kW Green Tec sa autonomijom do 1330 km

Nova Škoda Octavia G-Tec, sedan i karavan, opremljeni su sa 1.4 TSI agregatom, snage 81 kW i pokreće ih CNG i benzin. Takođe poseduju i start-stop sistem, sistem oporavka kočenja. Moderni agregati ispunjavaju EURO 6 standarde koji stupaju na snagu septembra 2014. godine. Autonomija nove Škode je impresivna: u CNG modu, domet iznosi 410 km bez punjenja. Potrošnja iznosi 3.5 kg prirodnog gasa na 100 km, sa emisijom od jedva 97g po kilometru. U benzinskom modu, moguće je preći i do 920 kilometara, što ukupno čini 1330 kilometara bez potrebe za punjenjem goriva.

Iako je ekonomičnost na prvom mestu, nova Oktavia je sačuvala neke vozne karakteristike. Maksimalni obrtni momenat je 200 Nm koji se ostvaruje izmedju 1500 i 3500 rpm. Sedan verzija postiže ubrzanje od 0 do 100 za 10.9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 195 km/h.

skoda octavia cng

Dva CNG rezervoara imaju ukupni kapacitet od 97 litara tj 15 kg CNG-a, pod pritiskom od 200 bara. Smešteni su ispod vozila u specijalno dizajniranom prostoru ispod prtljažnika. Genijalno rešenje metanskih rezervoara doprinelo je tome da prtljažni prostor ostane netaknut. Nova Octavia ima i najviše ocene enterijera u svojoj klasi. Prtljažnik ima kapacitet od 460 litara kod sedan verzije, dok karavan verzija ima prtljažnik zapremine od 480 litara.

Uspeh Škode Citigo G-TEC

Škoda Citigo sa pogonom na prirodni gas je predstavljen na tržištu Oktobra 2012. godine. Ovaj mali gradski auto je uspeo da postavi nove standarde u svojoj klasi kada je u pitanju očuvanje životne sredine. Ne postoji auto u toj klasi za koji se može reće da je „eco-friendly“, komforan i bezbedan kao Citigo.

Potrošnja iznosi 4.4 m3 (2.9 kg) prirodnog gasa na 100 km, sa emisijom od 79g/km. Ukupna autonomija iznosi 620 km, od čega je 420 km pogon na gas, a 22o km na benzin. Kao i kod Oktavije G-TEC, gasni rezervoari su smešteni ispod prtljažnog prostora, pored 10-to litarskog benzinskog rezervoara, čime se ostavaruje očuvanje prtljažnog prostora.

Da Škoda Citigo G-TEC ostvaruje uspeh najbolje govori podatak da je, od svog predstavljanja na tržištu, prodato 1900 vozila, od čega je 1300 prodato prošle godine.

Prošle godine je ponela titulu najekološkijeg vozila od strane Nemačkog VCD-a (Verkehrsclub Deutschland) među sličnim modelima VW grupe. Takodje, jedan poseban dogadjaj je predstavio Citigo u najboljem svetlu. Austrijski šampion u štednji goriva Gerhard Plattner je vozio Citigo iz Venecije do Štokholma, i u tih 5 dana putovanja ostvario prosečnu potrošnju od fantastičnih 2.39 kg CNG-a na 100 kilometara!

skoda citigo cng

Prirodni gas: ekološka i ekonomična alternativa

Prirodni gas je čisto gorivo. Izduvni gasovi ne samo da nemaju specifičan miris, već i sadrže daleko manje zagadjivača nego benzin ili dizel. Povoljan odnos između ugljenika i vodonika kod metana smanjuje emisiju ugljen-dioksida tokom sagorevanja. U poređenju sa benzinom, ispust CO2 je smanjen za 23%, a odnos metanskih ugljovodonika je smanjen za impresivnih 73%. Kada se to uporedi sa benzinskim agregatom istog kapaciteta, kada vozilo pokreće prirodni gas, oko 80% manje ugljen-monoksida i 80% manje azot-oksida se proizvede. Šta više, sistem zatvorenog kruga ne dozvoljava povećanje štetnih emisija.

Još jedna prednost vozila koja koriste prirodni gas je značajno smanjenje troškova. U zavisnosti od samog tržišta, prirodni gas je i do 60% jeftiniji nego benzin, i otprilike 40% jeftiniji nego dizel. Takođe, u pojedinim zemljama EU postoje i poreske olakšice za one vozače koji poruče vozilo koga pokreće prirodni gas.

izvor: http://www.automotiveworld.com/