Sudeći prema statistikama, u Rusiji postoji blizu 2 miliona vozila koja koriste LPG/CNG kao pogonsko gorivo. Postavlja se pitanje koju gasnu opremu biraju vlasnici tih vozila? Proverenu…Italijansku! Besprekorno servisiranje se podrazumeva, ali naravno, nije bitno samo izabrati odgovarajući sistem, već i kompetentne profesionalce koji će izvršiti ugradnju auto gas sistema i kalibraciju istog.
Kompanija Westport, inače vodeći svetski proizvođač opreme za alternativna goriva, jako se dobro pozicionirala na ruskom tržištu kroz poznate brendove OMVL, EMER i VALTEK. Ruski partner Westporta je moskovska kompanija Italgas, koja nudi široku paletu TNG sistema i komponenti kao i profesionalnu uslugu.
U poslednjih 5 godina, OMVL-ovi gasni sistemi su osvojili 20% ruskog tržišta. EMER je nesumnjivo vodeća kompanija u segmentu ventila visokog pritiska. A što se VALTEK-a tiče, njihovi injektori su na svakom drugom TNG sistemu u Rusiji.
SaradnjaWesporta sa GAZ Grupom, vodećom ruskom kompanijom na tržištu komercijalnih vozila, dokaz je vrhunskog kvaliteta. Za gasnu verziju „GAZelleBusiness“ komercijalnog vozila, koje se proizvodi od 2010. godine, proizvođač se odlučio za OMVL-ovu opremu. Autobusi PAZ-320412, koji imaju ugrađen metan i čija je proizvodnja počela 2013. godine, koriste EMER komponente visokog pritiska.
U maju 2013. su Westport i GAZ Grupa potpisali višegodišnji ugovor o razvoju i snabdevanju za novu liniju GAZ-ovih polu-teretnih komercijalnih vozila koja koriste metan. Westport-ov novi sistem za kontrolu motora WP580 će se ugrađivati u GAZ-ov YaMZ 530 4.4L i 6.6L dizel motor, uključujući Westport-ovu prateću opremu i tehnologiju. Prvi primerci će biti predstavljeni javnosti tokom 2014. godine.
Takođe, tokom 2013. godine Westport je na tržištu predstavio svoj „dual fuel“ sistem, sistem dvostrukog goriva, koji omogućava diesel motorima da rade primarno na TNG-u. Italgas-ovi tehničari su uspešno konvertovali flote nekoliko transportnih kompanija na ovaj dual sistem.
Stoga možemo zaključiti da se i Westport i Italgas raduju novim uspesima, produbljivanju njihove saradnje i jačanju partnerstva na ruskom tržištu, nastojeći da izađu u susret rastućim potrebama za alternativnim gorivom i čistom tehnologijom, kako kod transportnih kompanija, tako i kod samih proizvođača automobila.
(Časopis „Time for Gas“ IX–X 2013.)