Svake godine, posle sajma GasShow, moglo se reći u kom pravcu se kreće LPG industrija. Ove godine je drugačije, obzirom se čini da je svaka kompanija izabrala svoj sopstveni put. Pogledajmo ko ide u kom pravcu…
QMAX Plus je AC-ov najperspektivniji ECU
AC, jedan od najvećih Poljskih proizvodjača autogasnih sistema i komponenti, se okrenuo razvoju nove linije ECU-a (gasnih računara – prim.prev.) koje uglavnom nazivaju Q generacija. Uredjaji QBOX, QMAX i QNEXT se razlikuju po funkcionalnosti, ali imaju u sebi integrisano što je više moguće različitih komponenti ( uključujući emulatore, senzore, varijatore ugla paljenja itd.) čime se proces konverzije pojednostavljuje i skraćuje se vreme trajanja konverzije. Što se tiče mehaničkih komponenti, AC je predstavio novi STAG R02 Twin Double reduktor, čija je snaga, što je vrlo interesantno, veća nego kod dva pojedinačna R02 reduktora.
Kompanija Alex je započela proizvodnju CNG reduktora visokog pritiska za tržišta gde je komprimovani prirodni gas popularan. Takodje predstavljeni su i novi centrifugalni LPG filteri za Barracuda injektore koji se sad mogu koristiti kod značajno većih i jačih agregata. Valja pomenuti i to da se injektori Barracuda sada mogu instalirati zasebno, kao pojedinačni injektori, dok je linija injektora Napoleon je stavljena sa strane, do daljnjeg.
Da li će premijera BlueBox-a označiti kraj Auto-Gaz Centrum-ovog Compact ECU-a?
BlueBox je ime nove kompjuterske jedinice koja nam dolazi iz Auto-Gaz Centruma-a. Kompjuterska jedinica srednje veličine, napravljena je kao varijanta izmedju kompjuterskih jedinica Compact i Zenit Pro. Ona sadrži tehnologiju iz Pro-a, ali je cena niža. U procesu razvoja su dva sistema. Agis Liquid (za MPI motore) i Agis Direct Liquid (za motore sa direktnim ubrizgavanjem). Čak i stariji sistem omogućava značajno smanjenje potrošnje benzina, obzirom da se vreme prebacivanja sa benzina na gas smanjuje na 30 sekundi od paljenja. Sistem ubrizgavanja gasa u tečnoj fazi može biti iskorišćeno i u najavljenom Agis Diesel dual-fuel sistemu.
Po svemu sudeći BRC istovremeno prati nekoliko “putanja”. Komapnija nudi, pored ostalih, SDI sistem ubrizgavanja gasa u gasovitom stanju za motore sa direktnim ubrizgavanjem, LDI sistem za ubrizgavanje gasa u tečnom stanju za motore sa direktnim ubrizgavanjem i sistem Alba – sistem za MPI motore male zapremine koji je prilično pristupačan. Kompanija Zavoli, koja je postala deo kompanije BRC je predstavlia novi reduktor Zeta Plus.
Kompanija Elpigaz,proizvodjač gasnih sistema iz Gdanjska, Poljska, prikazao je široku paletu proizvoda, kao i mnogo puta do sad. Izmedju ostalog, prikazali su novi Vela Diesel dual-fuel sistem, novi tip injektora Bianco koji je napravljen za taj sistem, Vela Freestyle (koji takodje koristi Bianco injektore), Stella Bella (namenjen motorima sa direktnim ubrizgavanjem) kao i Grey Plate injektore koji su namenjeni sistemu Stella Bella.
Adekvatni nazivi (kao i pakovanje uredjaja) su postali važan deo marketinške strategije kompanija koje se bave proizvodnjom auto gasne opreme
EuropeGAS je takodje imao brojne premijere, uključujući i kompjuterske jedinice EG Basico 24 (jednostavan kompjuter namenjen MPI motorima do 4 cilindra), EG Avance 32 (takodje namenjen 4-oro cilindričnim motorima, ali sa dodatkom OBD-a), EG Superior 48 (uključujući integrisan varijator ugla paljenja posvećen primarno CNG sistemima) i EG Superior 80 (za motore sa 4, 6 i 8 cilindara). Sistemi Avance i Superior omogućavaju merenje snage i obrtnog momenta u toku vožnje (tzv. „on-road dinamometar“). Predstavili su i novu liniju reduktora, Premo (do 150 ks) i Supremo (do 230 ks), kao i novi EG Spinner centrifugalni LPG filter.
Kompanija KME je razvila novi reduktor Blue, baziran na prethodno već poznatom i popularnom reduktoru Gold, i konstruisan da podnosi ekstremne vremenske uslove (do -40°C) zahvaljujući novim gumenim komponentama. Reduktor je prvenstveno namenjen tržištima Rusije, Skandinavije i Severne Amerike. Ostali noviteti su prekidač LPGH/benzin modernog dizajna i novi senzor nivoa goriva PW3.
Očigledno, Omegas je toliko dobar da mu ne treba “naslednik” – obnovljena verzija je očigledno sasvim dovoljna
Landi Renzo je predstavio novu verziju uredjaja Omegas 3,0 ECU. Ona sadrži softver koji se nabavlja isključivo od proizvodjaća, i drugi softveri neće biti u stanju da podrže ovaj uredjaj. Na ovaj način se Landi Renzo osigurao da njihovi proizvodi neće biti korišćeni i ugradjivani od strane slučajnih, nedovoljno kvalifikovanih instalatera. Omegas 3.0 takodje sadrži neke nove opcije, uključujući unapredjen sistem prebacivanjao na LPG da bi se dobile bolje performanse. Kao i kod Lovata, uredjaj Easy Fast ne podržava motore sa 8 cilindara. Dosadašnji uredjaj, koji su imali u svojoj ponudi će ubuduće biti razdvojen na dva posebna uredjaja, jedan za motore sa 5 i 6 cilindara i jedan za one sa 8 cilindara. Ovime planiraju da učine LPG sisteme jeftinijim i prijemčivijim.
U svojoj paleti proizvoda, kompanija LPG TECH je predstavila vrlo povoljan i jednostavan uredjaj TECH ONE ECU i sa druge strane uredjaj LGI – sistem za ubrizgavanje gasa u tečnoj fazi koji se trenutno nalazi u procesu sertifikacije i za koga se očekuje da će svoju premijeru imati u maju 2015. godine. Namenjen je brojnim motorima sa direktnim ubrizgavanjem, pre svega onima koji se ugradjuju u vozila iz VW grupe. Sistem će se dalje razvijati a za 2016. godinu je najavljen još jedan jednostavan, vrlo praktičan, sistem za ubrizgavanje gasa u tečnoj fazi.
Prins’ Direct LiquiMax 2.0 je jedan od malobrojnih trenutno dostupnih uredjaja za ubrizgavanje gasa u tečnoj fazi na svetskom tržištu
Kada je u pitanju Holandska kompanija Prins, najaktuelnija vest je njena integracija u strukturu Korporacije Westport. Holandski proizvodjač nastavlja da promoviše svoj Direct LiquiMax 2.0 sistem, koji ubrizgava gas u tečnom stanju, čija popularnost sve više raste. Stako, deo kompanije Worthington Cylinders, prikazao je nove LPG rezervoare namenjene za fabričke ugradnje (toroidalni rezervoari namenjeni su vozilima kompanije Hyundai, dok su dvosistemski cilindrični rezervoari namenjeni za ugradnju u automobile Opel Zafira).
ZWM Czaja, proizvodjač filtera je upravo dobila sertifikate za svoje Blaster filtere koji su predstavljeni na tržištu tokom prošlogodišnje manifestacije GasShow 2014. Pored toga razmatraju otvaranje proizvodne linije za CNG filtere visokog pritiska.
Toliko o kompanijama koje su iz Poljske ili igraju značajnu ulogu na Poljskom tržištu (urednici web strane koja je bila izvor ovog teksta su iz Poljske, pa je razumljiv ovaj osvrt na njihove kompanije i tržište – prim.prev) U daljem tekstu ćemo sagledati širu perspektivu i videti ko je još bio u Varšavi ove sezone. Uostalom, GasShow je zaista medjunarodni dogadjaj. Ako ne i poslednji takav svoje vrste…
Još jedan brend koji dolazi iz Fuel Systems Solutions na već pretrpanom Evropskom tržištu?Videćemo kako će se to završiti…
Ovogodišnji GasShow je obeležilo debitovanje Tomasetto Achille of Argentina na evropskom tržištu. Kompanija je deo korporacije Fuel Systems Solutions, koju su na evropskom tržištu već predstavljale kompanije BRC, Zavoli i GFI. Da li na tržištu ima mesta za još jedan brend? Videćemo…
Pojedini manji italijanski brendovi, poput Emmergas, Stargas i Romano su ponovo izlagali na GasShow ove godine. Obzirom da njihovim domaćim tržištem dominiraju Landi Renzo, BRC i Lovato, ovi mali proizvodjači traže svoje mesto na tržištima izvan Evrope (J.Amerika naprimer).
Takodje,na ovogodišnjem GasShow-u su izlagali i predstavnici autogas industrije iz Turske. Pored proizvodjača sistema i komponenti kao što su Atiker, NLPLPG, FBR i Mimgas bilo je i predstavnika proizvodjača rezervoara poput Evas, Tugra Makina, Dormaksan i Saka (iako i Atiker proizvodi rezervoare) ali i kompanija Sukruoglu Filtre koja proizvodi filtere za autogasne sisteme.
Valja pomenuti i to da je svoje predstavnike na sajmu imala i kompanija T-1 nekadašnji G-1 koja dolazi iz Slovenije. Ova kompanija vrši konverzije u Sloveniji, dok joj se proizvodnja i razvojni deo kompanije preselio u Tursku.
Izgleda da kit za zastitu ventila nije ceo – nove komponente pristižu!
Kitovi i tečnosti za zaštitu i podmazivanje ventila su takodje bili zastupljeni na sajmu. T-1 je predstavio svoj EVC ( Electronic Valve Care) sistem (tečnost i kapalica). Digitronic je predstavio svoj GasLube Blue, proizvodjač aditiva FlashLube je prikazao svoj obnovljeni kit E2KIT (elektronski kit), dok je ERC nastavio da promiviše svoj aditiv DI-LPG GasLube namenjen motorima sa direktnim ubrizgavanjem. Pored aditiva za kapalice, na sajmu se mogla videti i tečnost za uklanjanje ostataka ulja iz plinskih dizni IC12. INPRO nagradu za svoje inovativne proizvode su dobile kompanije FlashLube i ERC.
Iako je autogas najpopularniji u zemljama kao što su Poljska, Turska i Italija, LPG sistemi i komponente se takodje proizvode i u Bugarskoj – sistemi Fobos i Memtex, Španiji – sistem Motor Gas ili Kini – sistem Easy Tech odnosno Hangzhou Easy Technology.
Uloga Rusije polako raste na svetskom autogas tržištu, pa ne čudi to što se na njihovom tržištu razvijaju autogasni sistemi domaćih proizvodjača
Sajam GasShow nije namenjen isključivo LPG-u. Postojala je takozvana Metanska zona u kojoj su izlagale brojne kompanije povezane sa CNG-om, a bilo je i predstavnika kompanija koje se bave LNG-om (tečni prirodni gas – prim.prev.) na čelu sa Chart Ferox, Duon i Gazprom Germania.
Mogli smo pročitati da se tržište autogasa razvija haotično, i da svako vuče na svoju stranu, pa se nameće pitanje da li je i koliko je to loše? Na sreću, to uopšte nije loše, i čini se da su sve oblasti tržišta lepo pokrivene, iako ni jedna kompanija nije prisutna u svim oblastima. To je dobro na svoj način, jer je definitivno bolje specijalizovati se za jednu užu oblast nego pokušati biti jednako dobar u svim oblastima, a ovo poslednje nužno vodi u kompromise, što bi mi kao potrošači najradje izbegli…
preuzeto sa sajta: gazeo.com
originalni tekst možete pronaći na: http://gazeo.com/up-to-date/reportages-interviews-road-tests/reportages-and-interviews/GasShow-2015-directions-for-future,report,8529.html