Ko kontroliše, a ko zarađuje na TNG uređajima?

Ko kontroliše, a ko zarađuje na TNG uređajima?

Zakonom o bezbednosti saobraćaja iz 2009. na svakih pet godina predviđeni su obavezni periodični pregledi tehničke ispravnosti TNG uređaja za automobile, a u februaru 2013. je započela primena ove odredbe. S obzirom na to da je samo šest institucija u Srbiji sa nekoliko desetina partnera ovlašćeno da obavi ovu kontrolu, gužve su velike, pa se ispitivanja zakazuju i za 90 dana. Zbog toga se ovih dana vozači koji koriste tečni naftni gas kao pogonsko gorivo za svoje automobile suočavaju sa ozbiljnim problemima, jer mnogi, dok ne donesu dokaz o obavljenoj kontroli TNG uređaja ne mogu da registruju svoja vozila.

O ovom problemu razgovarali smo sa Nebojšom Arsovim, načelnikom u Agenciji za bezbednost saobraćaja i Milanom Božićem, direktorom Centra za motorna vozila AMSS-a. Pitali smo ih i zašto je taj periodični pregled, iako u osnovi veoma jednostavan, četiri puta skuplji od tehničkog pregleda koji obuhvata mnogo ozbiljniju opremu i sredstva.

Evo šta su odgovorili i kako su objasnili zašto dolazi do ove problematike:

Emisija SAT 26.05.2013.