Od decembra 2011. godine, u Bugarskoj se vozi 61.623 vozila koja koriste prirodni gas kao pogonsko gorivo. Flotu gasnih vozila čini 61.500 automobila, 105 autobusa i određeni broj kamiona, što tu flotu čini drugom po brojnosti u Evropi, odmah iza Italije.
Autobusi koji koriste prirodni gas (CNG) voze isključivo gradske i prigradske linije i raspoređeni su po sledećim gradovima:
Flota automobila koje pokreće metan uglavnom je u vlasništvu taxi udruženja. Prema tvrdnjama „eksperata“, struktura vlasništva flote gasnih vozila u Bugarskoj je sledeća:
Trenutno je situacija takva da firme nemaju mnogo interesa da obnove svoje flote sa vozilima na gas, kako zbog negativnih posledica koje je izazvala svetska ekonomska kriza, tako i zbog njenog uticaja na mogućnost širenja i razvoja kompanija.
Najveći interes za vozila koja pokreće metan imaju kompanije koje se bave distribucijom po većim gradovima, zbog razvijene infrastrukture i razgranate mreže gasnih stanica.
Ogroman deo vozila koja pokreće metan – oko 95% – čine vozila u koja je naknadno ugrađen metanski sistem. Razlog zbog koga postoji samo mali procenat vozila sa fabrički ugrađenim metanskim sistemom je taj što se samo određen broj takvih vozila uvozi i distribuira od strane velikih auto uvoznika u Bugarskoj.
Do kraja 2011. godine, u Bugarskoj su postojale 102 CNG stanice, koje su relativno ravnomerno raspoređene po celoj teritoriji Bugarske, izuzev planinskih područja i juga zemlje, kao što se može videti na mapi.
Velika većina gasnih stanica smeštena je u gradovima, gde postoji razvijena mreža distribucije metana. Stanice se uglavnom mogu naći u Sofiji (23 stanice), Plovdivu (12 stanica), Burgasu i Staroj Zagori (po 5 stanica u oba mesta), kao i u mestima Varga i Veliko Tarnovo (po 4 stanice). 2012. godine je broj stanica bio duplo veći nego 2007. Između 2008. i 2012. godine, broj stanica se godišnje povećavao za 10%.
Juna meseca 2012. Bugarska je uvela akcizu na metan u iznosu od 0.87evra po galonu. Za sada nema naznaka da će Bugarska Vlada ili lokalne vlasti u Bugarskoj promovisati upotrebu prirodnog gasa u transportne svrhe.
Bugarska asocijacija gasnih vozila je glavna institucija u Bugarskoj koja predviđa razvoj gasnih vozila u ovoj zemlji, i u poslednje 3 – 4 godine je skoro u potpunosti stopirala svoje aktivnosti.
Naša redakcija je mišljenja da bi Vlada republike Srbije takođe trebala da razmišlja o investiranju u sektor prirodnog gasa i konvertovanju vozila na ovaj vid goriva, kako bi se uštedeo novac i smanjio efekat staklene bašte.
izvor: NGVA Europe