Ranije ovog meseca, dok su Amerikanci pomno pratili kako su „Seahawks“ iz Sijetla pobeđivali „Broncos“ iz Denvera u finalu XLVIII „Super Bowl“-a, u Nemačkoj su se sastala dva fudbalska kluba. Međutim, meč između Schalke 04 i Vfl Wlofsburg-a nije bilo samo ono što se činilo da jeste. U nastavku pročitajte kako su vozila koja pokreće prirodni gas predstavila na ovom meču…
Cena ili performanse? Kod vozila koja pokreće prirodni gas nema potrebe da birate!
Na događaju koji su organizovali Gazprom Germania i Volkswagen nezavisno od utakmice koja se odigravala, Vyacheslav Krupenkov, jedan od glavnih menadžera Gazprom Germania-je, i Dr. Ulrich Hackenberg, član odbora VW grupe pododeljka Audi, iskoristili su priliku ne samo da bodre svoje timove, već i da sa grupom energetskih eskperata i novinara razgovaraju o benefitima koje pružaju vozila koja pokreće prirodni gas.
Pored Krupenkova i Hackrnberga, događaju se pridružio i Dr. Timm Kehler Generalni direktor industrijske asocijacije „Erdgas Mobil“ koji je naglasio da je „prirodni gas trenutno najvažnije alternativno gorivo“. Preko 7.800 novih vozila koja pokreće prirodni gas prodata su u Nemačkoj 2013. godine, što je 50% više nego u prethodnoj godini.
Kehler je takođe naglasio da je prirodni gas daleko najekonomičnije gorivo, jer kilogram prirodnog gasa sadrži podjednako energije kao i 1,5 litara benzina super, a košta upola cene.
Profesor Stefan Pischinger, upravnik „RWTH Aechen University’s Institute for Combustion Engines“ primetio je da se veća inicijalna cena vozila na CNG, koja može da bude i do 3.000 evra, može amortizovati u periodu od 3 do 5 godina. Takođe se značajno povećala ponuda ovih vozila u proteklih nekoliko godina, dodao je Pischinger.
Danas, vozila na CNG ne nude samo veću uštedu, ona takođe imaju i vrhunske performanse.“ Nekad je voziti CNG vozilo značilo odricanje od mnogih stvari koje vožnju čine uzbudljivom, ali to više nije slučaj! Vozila koja pokreće CNG danas pružaju iste performanse kao i vozila koja pokreće benzin“ istakao je Kehler.
Pischingerove primedbe je potkrepio i portparol Volkswagen AG g-din Peter Weisheit, koji je izneo energetsku strategiju VW grupe. Volkswagen-ov novi Golf Variant TGI, koga pokreće CNG, zadovoljava emisione zahteve EU od 95 grama ugljen-dioksida po pređenom kilometru. Ali nadasve, nabavna cena Volkswagen-ovog CNG vozila je samo 1.000 evra viša u odnosu na (uporedivi) dizel, što čini ovaj model sve popularnijim.
Gasne stanice u Nemačkoj
Što se tiče snabdevanja gasom, Gazprom nastavlja sa svojim investicijama u gasne stanice za CNG vozila, ne samo u Nemačkoj već i u susednim zemljama. Kako je Pischinger istakao, rezervi prirodnog gasa ima za nekoliko stotina godina unapred, i zato Gazprom planira otvaranje najmanje 35 gasnih stanica u Nemačkoj do kraja 2015. godine.
Prema Krupenkovim rečima, „Prirodni gas ima ogroman potencijal da učini motorna vozila energetski efikasnim, ekonomski isplativim, ali takođe i ekološki prihvatljivim. Zato ćemo nastaviti da investiramo u našu mrežu gasnih stanica.“
Koji je sledeći korak VW Grupe kada je reč o vozilima koja koriste prirodni gas?
Menadžer Audi-ja g-din Hackenberg naglasio je koliku važnost CNG vozila imaju za Volkswagen Grupu. „Mi želimo da budemo najekološkiji proizvođač automobila na svetu do 2018. godine. Stoga VW ostaje u potpunosti posvećen vozilima koja pokreće CNG.“
Novi Audi A3 g-tron treba uskoro da bude predstavljen javnosti, i njegova MLB platforma druge generacije će takođe podržavati CNG agregate. I ne samo A3. „Novi Audi A4 će skoro sigurno biti dostupan i u varijanti sa motorom koga pokreće CNG. A nije isključeno da će tako biti i sa novim Audi A6 modelom“ – rekao je Hackenberg.
Za sve one koje zanima više detalja o čemu su diskutovali predstavnici VW-a, Gazproma i ostali učesnici, pogledajte video ispod.
Izvor – Blue Corridor