Nova ŠKODA Octavia G-Tec: Više od hiljadu kilometara za manje od 40 evra

Nova ŠKODA Octavia G-Tec: Više od hiljadu kilometara za manje od 40 evra

Put od 1172 kilometra, koliko ima od glavnog grada Nemačke, Berlina, do Italijanskog gradića Jesolo sa manje od 40 evra za gorivo!? Moguće je! Sa novom Škodom Oktaviom G-Tec.

Kao deo nadmetanja u niskoj potrošnji protiv porodice Baumann iz Berlina, Austrijanac Gerhard Plattner je ostvario potrošnju CNG-a od 2,93 kg na 100 km sa novom Octaviom G-Tec. Interesantno je to da ova potrošnja ide 0,5 kg (odnosno 17%) ispod onog što je fabrika označila kao prosečnu potrošnju, koja po fabričkim specifikacijama iznosi 3,5kg na 100 kilometara u režimu Euromix.

Popularni vozač, koji iza sebe ima već nekoliko oborenih rekorda, je išao rame uz rame sa četvoročlanom porodicom Baumann iz Berlina. Njihov zadatak je bio da, svako u svom automobilu Octavia G-Tec, stignu iz Nemačke prestonice do Italijanskog gradića na Jadranu sa što je moguće manje potrošenog goriva.

Na kraju, tamno plava Oktavia G-Tec koju je vozio Gerhard Plattner, je u proseku trošila samo 2,93 kilograma metana (CNG-a) na 100 kilometara. To odgovara emisiji od približno 81g CO2 po predjenom kilometru. Srebrna Škoda porodice Baumann je u proseku trošila 3,6 kilograma metana na 100 kilometara.

“Ovo nam pokazuje koliko je ekonomično i ekološki voziti Oktaviu G-Tec”, objašnjava Član borda direktora za razvoj – Škoda automobila, Dr. Frank Welsch. “CNG tehnologija kombinuje čistu mobilnost sa niskim operacionalnim troškovima, i obezbedjuje nesputano i zanimljivo vozačko iskustvo”.

Octavia_G-TEC_003_jpgObe Škode su težile 1700 kilograma. Obzirom da se g-din Plattner vozio sam u kolima, dodati su kanistri sa vodom, ne bi li se izjednačila težina u odnosu na težinu putnika u vozilu porodice Bauman. Putovalo se uglavnom autoputem, i najmanja predodredjena brzina je bila 80 km/h. Putanja od 1172 kilometra je predjena iz tri etape, svaka je iznosila oko 400 kilometara, u periodu od 08 do 10 jula 2014. godine. Vozila su dopunjavala CNG na nasumičnim metanskim stanicama.

“Čini se da i dalje postoji neka doza nesigurnosti kada je prirodni gas u pitanju, a ne bi trebala da postoji. Enegretski efikasna mobilnost više nije stvar odricanja. Kupci vozila više nisu prinudjeni da se odriču bilo čega, i da biraju izmedju energetski efikasne tehnologije i komforta” kaže Gerhard Plattner. “Škoda Oktavia G-Tec je tipičan primer. Agregat je energetski vrlo efikasan, i istovremeno nudi sav komfort kao i vozila koja koriste konvencionalna goriva.”

Nova Škoda Oktavia G-Tec je dostupna na tržištu od maja 2014. godine u verziji limuzine i karavana. Oba modela pokreće TSI agregat zapremine 1.4 litra, koji isporučuje 81 kW (110ks) i oba modela pokreću i benzin i CNG. Oba modela dolaze sa Green-Tec paketom kao delom standardne opreme, koji uključuje “Start-Stop Sistem” i “Braking Energy recovery” (obnavljanje energije kočenja – prim.prev.). Moderan sklop ispunjava EU 6 norme emisije štetnih gasova.

octavia-gtec-cng-02Sa Škodom Oktaviom G-Tec kao salonskim i karavan vozilom, kao i sa Škodom Citigo G-Tec, Češki proizvodjač automobila trenutno nudi 3 vozila koja pokreće prirodni komprimovani gas. Škodin model Citigo je postao sinonim za visoku efikasnost i ekologiju. Ovo je takodje demonstrirano od strane g-dina Plattnera kada je pre otprilike godinu dana probio još jedan rekord, vozeći od Vićence do Štokholma, i ostvarujući prosečnu potrošnju od 2,39 kilograma metana na 100 kilometara. Za ceo put od 2619 kilometara, trošak za gorivo je iznosio neverovatnih 81,24 evra.

Prirodni gas igravažnu ulogu u Škodinoj strategiji održivog razvoja. Uostalom, CNG nudi mnogo mogućnosti u pogledu održive mobilnosti. Izduvni gasovi imaju manje zagadjivača nego što je to slučaj kod benzina ili dizela. Takodje, još jedna od prednosti je niža cena. U zavisnosti od države, cena metana (CNG) je oko 60% manja nego cena benzina i oko 40% manja nego cena dizela, a u nekim državama Evropske Unije čak postoje i poreske olakšice za vozače koji se odluče da voze na prirodni gas.