Put od 1172 kilometra, koliko ima od glavnog grada Nemačke, Berlina, do Italijanskog gradića Jesolo sa manje od 40 evra za gorivo!? Moguće je! Sa novom Škodom Oktaviom G-Tec.
Kao deo nadmetanja u niskoj potrošnji protiv porodice Baumann iz Berlina, Austrijanac Gerhard Plattner je ostvario potrošnju CNG-a od 2,93 kg na 100 km sa novom Octaviom G-Tec. Interesantno je to da ova potrošnja ide 0,5 kg (odnosno 17%) ispod onog što je fabrika označila kao prosečnu potrošnju, koja po fabričkim specifikacijama iznosi 3,5kg na 100 kilometara u režimu Euromix.
Popularni vozač, koji iza sebe ima već nekoliko oborenih rekorda, je išao rame uz rame sa četvoročlanom porodicom Baumann iz Berlina. Njihov zadatak je bio da, svako u svom automobilu Octavia G-Tec, stignu iz Nemačke prestonice do Italijanskog gradića na Jadranu sa što je moguće manje potrošenog goriva.
Na kraju, tamno plava Oktavia G-Tec koju je vozio Gerhard Plattner, je u proseku trošila samo 2,93 kilograma metana (CNG-a) na 100 kilometara. To odgovara emisiji od približno 81g CO2 po predjenom kilometru. Srebrna Škoda porodice Baumann je u proseku trošila 3,6 kilograma metana na 100 kilometara.
“Ovo nam pokazuje koliko je ekonomično i ekološki voziti Oktaviu G-Tec”, objašnjava Član borda direktora za razvoj – Škoda automobila, Dr. Frank Welsch. “CNG tehnologija kombinuje čistu mobilnost sa niskim operacionalnim troškovima, i obezbedjuje nesputano i zanimljivo vozačko iskustvo”.
Obe Škode su težile 1700 kilograma. Obzirom da se g-din Plattner vozio sam u kolima, dodati su kanistri sa vodom, ne bi li se izjednačila težina u odnosu na težinu putnika u vozilu porodice Bauman. Putovalo se uglavnom autoputem, i najmanja predodredjena brzina je bila 80 km/h. Putanja od 1172 kilometra je predjena iz tri etape, svaka je iznosila oko 400 kilometara, u periodu od 08 do 10 jula 2014. godine. Vozila su dopunjavala CNG na nasumičnim metanskim stanicama.
“Čini se da i dalje postoji neka doza nesigurnosti kada je prirodni gas u pitanju, a ne bi trebala da postoji. Enegretski efikasna mobilnost više nije stvar odricanja. Kupci vozila više nisu prinudjeni da se odriču bilo čega, i da biraju izmedju energetski efikasne tehnologije i komforta” kaže Gerhard Plattner. “Škoda Oktavia G-Tec je tipičan primer. Agregat je energetski vrlo efikasan, i istovremeno nudi sav komfort kao i vozila koja koriste konvencionalna goriva.”
Nova Škoda Oktavia G-Tec je dostupna na tržištu od maja 2014. godine u verziji limuzine i karavana. Oba modela pokreće TSI agregat zapremine 1.4 litra, koji isporučuje 81 kW (110ks) i oba modela pokreću i benzin i CNG. Oba modela dolaze sa Green-Tec paketom kao delom standardne opreme, koji uključuje “Start-Stop Sistem” i “Braking Energy recovery” (obnavljanje energije kočenja – prim.prev.). Moderan sklop ispunjava EU 6 norme emisije štetnih gasova.
Sa Škodom Oktaviom G-Tec kao salonskim i karavan vozilom, kao i sa Škodom Citigo G-Tec, Češki proizvodjač automobila trenutno nudi 3 vozila koja pokreće prirodni komprimovani gas. Škodin model Citigo je postao sinonim za visoku efikasnost i ekologiju. Ovo je takodje demonstrirano od strane g-dina Plattnera kada je pre otprilike godinu dana probio još jedan rekord, vozeći od Vićence do Štokholma, i ostvarujući prosečnu potrošnju od 2,39 kilograma metana na 100 kilometara. Za ceo put od 2619 kilometara, trošak za gorivo je iznosio neverovatnih 81,24 evra.
Prirodni gas igravažnu ulogu u Škodinoj strategiji održivog razvoja. Uostalom, CNG nudi mnogo mogućnosti u pogledu održive mobilnosti. Izduvni gasovi imaju manje zagadjivača nego što je to slučaj kod benzina ili dizela. Takodje, još jedna od prednosti je niža cena. U zavisnosti od države, cena metana (CNG) je oko 60% manja nego cena benzina i oko 40% manja nego cena dizela, a u nekim državama Evropske Unije čak postoje i poreske olakšice za vozače koji se odluče da voze na prirodni gas.