Škoda Citigo CNG u svojoj klasi je postavila rekordni rezultat: Gerhard Plattner je prešao 2619 km vozeći se kroz Evropu u ekološkoj Škodi koja koristi CNG; Na putu od Italijanskog grada Vicenze sve do Švedske prestonice Štokholma, prosečna potrošnja je bila 2.39 kg prirodnog gasa (metana) što je 0,5 kg manje od fabrički specifikovane – 2.9kg/100 km, sa prosečnom emisijom od 65g CO2 po kilometru.
„Sa ovim rezultatom je pokazano šta sve može da se postigne kada se spoje dobar koncept, intenzivan razvoj i tehnička optimizacija. U paketu su još i atraktivan dizajn, mala težina i nizak nivo otpora vazduha“. Tako je, prema rečima Dr.Frenka Welsch-a, člana Odbora za razvoj u Škoda Auto-u, Škoda Citigo CNG postala rekorder.
Najbolji rezultat ovog pouzdanog vozila zabeležen je u pretposlednjoj etapi ovog petodnevnog putovanja kroz 9 evropskih zemalja. Plattner je spustio potrošnju na neverovatnih 2.04 kilograma na 100 km na ovoj 515 kilometara dugoj etapi. Austrijanac je imao samo reči hvale za svog vrlo ekonomičnog „saputnika“, govoreći kako je ovaj automobil svestran, dobro podnosi opterećenje i iznenađujuće udoban. Plattner je siguran da je ovaj mali auto, uprkos veličini, pogodan i za duže destinacije.
„Vrlo sam uzbuđen zbog ovog rekorda; to je zaostavština efikasnosti CNG agregata Škode Citigo. Uprkos nenadanom povećanju cene metana u Italiji i Švedskoj, uspeo sam da i sa ovako malim budžetom (od čitavih 100 evra!), sačuvam 18,76 evra. Devet zemalja, 2619 kilometara, pet dana – to je bio izazov! Uprkos tome, vožnja je bila vrlo udobna u ovom malom gradskom automobilu koji nije predviđen za ovako dugačka putovanja. Čak i kada smo naišli na gasnu pumpu koja ne radi, postojala je rezervna opcija.“ – zaključio je Plattner na kraju svoje rekordne vožnje.
Plattner je takođe izrazio zadovoljstvo zbog povećanja broja metanskih pumpi širom zapadne Evrope i istakao da je taj broj značajno porastao od trenutka kada je on počeo da planira svoje putovanje.
„Uspeo sam da skratim put za 100-ak kilometara, izbegavajući skretanja sa svog 2714 kilometarskog puta zarad dopune goriva, i sa budžetom od 100 evra sam mogao da pređem još koju stotinu kilometara“. On je takođe dodao i to da broj metanskih stanica u Evropi svakodnevno raste i da to danas više ne predstavlja nikakav problem.
Na ovom putovanju od Vićence do Štokholma, kroz Italiju, preko Austrije, Češke, Mađarske, Slovačke, Poljske, Nemačke i Danske, sve do Švedske, Škoda se vladala savršeno. Bilo je to vrlo zanimljivo putovanje, u kome ga je kupalo sunce u Italiji, a zatim su ga zamenile oluje u Austriji, i to ne samo na autoputu. Na kraju svoje evropske ture, Plattneru je ostalo 18.76 evra od svog skromnog budžeta za gorivo od čitavih 100 evra.
Tako je još jedan put Češki proizvođač istakao svoju tvrdnju da se bave proizvodnjom naročito efikasnih vozila, koji su i više nego zgodni za svakodnevnu upotrebu
(izvor: www.volkswagenag.com)