Kia na evropskom tržištu predstavlja verziju svog modela Picanto na auto-gasni pogon

Kia na evropskom tržištu predstavlja verziju svog modela Picanto na auto-gasni pogon

Odgovarajući na sve veće interesovanje tržišta za vozila koja pokreće auto gas, koje se u Evropi razvilo zahvaljujući ekološkoj svesti i povećanoj potrebi za ekonomičnošću, Kia Motors predstavlja svoj autogas (TNG) bi fuel model Picanto.

Kia je jedan od nekolicine Korejskih proizvođača automobila koji u svojoj paleti nude širok spektar različitih vozila, od sedana, SUV-ova (rekreacionih vozila) preko MPV-ova (multi-praktičnih vozila), koje uspešno izrađuje u saradnji sa svojom sestrinskom kompanijom Hyundai. Iako je Kia na domaćem tržištu ponudila pet modela koji kao pogonsko gorivo koriste TNG, do sada nije predstavljala svoje TNG modele na Evropskom ili tržištu SAD-a.

Verziju Kia Picanto pokreće posebna verzija tro-cilindričnog Kappa motora zapremine 1.0 litara koji isporučuje 67 PS (66 ks) i obrtni momenat od 90 Nm. Ovaj „pero-laki“ agregat ne samo da povećava uštedu goriva, već je prilično izdašan kad je isporuka snage u pitanju.

U režimu rada na TNG potrošnja je samo 5.8 litara na 100 km, što se lako da uporediti sa vozilima koje pokreće benzin, a isporučuju sličnu snagu. Verzije koje su opremljenje automatskim start-stop sistemom (ISG sistem) imaju čak i manju potrošnju – 5.6 litara na 100 km. Takodje, ovaj model Kia Picanto emituje skromnih 100g CO2 po kilometru. Na kupcima je samo da izaberu da li će njihov novi ljubimac imati 3 ili 5 vrata.

To je jedino vozilo koje pokreće auto gas u celom svetu i koje ima garanciju od 7 godina ili 150.000 km.

kia picanto bi fuel

U novi Picanto su ugradjena dva rezervoara: 35-litarski benzinski rezervoar postavljen na uobičajenom mestu ispred zadnje osovine i 27-litarski auto-gasni rezervoar smešten ispod tovarnog prostora na mestu na kome se ranije nalazio rezervni točak. Zahvaljujući instalaciji rezervoara ispod vozila koja na taj način štedi prostor, kapacitet tovarnog prostora automobila ostaje netaknut.

Vozač prebacuje sa benzinskog pogona na plinski jednostavnim pritiskom na dugme koje se nalazi na kontrolnoj tabli vozila.

Na Korejskom tržištu, Kia prodaje Picanto Bi-fuel pod nazivom Morning i cena mu se kreće od 9832 do 11736 USD, prema zvaničnom kursu, u zavisnosti od dužine i opreme. Kako će se kretati cene ovog modela na evropskom tržištu, to tek treba da saopšte, a za sada se zna da će Picanto Bi-fuel biti dostupan na tržištima Nemačke, Italije, Poljske, Češke, Grčke, Portugala i Holandije. Očekuje se da će se prodaja ovog modela povećati i do 7% na pomenutim tržištima.

„Picanto je napravljen tako da udovolji zahtevima potrošača koji žele Bi-fuel vozilo, demonstrirajući rešenost ovog proizvođača da svojim klijentima pruži najširu paletu različitih vozila“ kaže g-din Benny Oeven Podpredsednik Marketinga i Planiranja proizvoda za Kia Motors Evropa.

„Picanto je jedno od najkonkurentnijih vozila u segmentu gradskih vozila, isporučujući vrhunske karakteristike po povoljnim cenama i mi očekujemo da će novi Bi-fuel model biti vrlo popularan u onim evropskim zemljama u kojima je TNG tržište razvijeno“ dodaje Oeven.

U zavisnosti od uspeha koji će Kia Picanto LPG postići na Evropskom tržištu, i druge Korejske kompanije poput Hyundai motors-a i Renault-Samsung Motors-a razmatraju mogućnost izvoza LPG verzija svojih vozila u Evropu.

Kia Picanto bi mogao da doprinese unapređenju konkurentnosti vozila koja pokreće auto gas na tržištima širom sveta, uključujući Australiju, Japan, SAD, kao i u Evropi. Takođe se očekuje i adaptacija nekih tržišta auto gasa u svetu.